לא יודע כלום על SEO? לפחות תדע את זה!

[16 באוקטובר 2008] [9 תגובות]

הסבר על SEO במשפט אחד

SEO הם ראשי התיבות של Search Engine Optimization וניתן לתרגם זאת בעברית למשפט הבא:

"איך לגרום לאתר שלך להופיע הכי גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, ובפרט במנוע החיפוש גוגל"

אתה לא שולט בכלום

כאשר מחפשים בעזרת גוגל ביטוי כלשהו, גוגל מחליט כיצד להציג את התוצאות. הנה שלושת הדברים העיקריים שאינם בשליטתך:

  • באיזה דף תופיע. גוגל יכול למקם אותך בעמוד הראשון של התוצאות או בכל עמוד אחר. אם אתה לא בראשון, הסיכוי שימצאו את האתר הוא נמוך מאוד.
  • באיזה מיקום בדף תופיע. אתה יכול להיות ראשון, שני, שלישי או עשירי. כולנו מכוונים להיות ראשונים, אבל רק אחד מצליח.
  • מה יהיה תיאור האתר שלך. מתחת לכל תוצאת חיפוש ישנו תיאור קצר.

אתה שולט בדבר אחד

הכותרת של העמוד היא הדבר היחיד שאתה שולט עליו במלואו. מה שתרשום שם - גוגל יציג. כמו כן, הכותרת מסבירה לגוגל מהו הנושא של האתר שלך וזהו אחד מהדברים החשובים בדירוג התוצאות.

על מנת לקבוע את הכותרת של העמוד יש לערוך את הקוד שלו. יש להציב את הכותרת שלנו בין תגיות ה-Title כפי שמוצג כאן:

תגיות TITLE

לאחר שנחפש בגוגל ביטוי שקשור לעמוד זה (במקרה הזה: "שפת תכנות") נקבל מספר תוצאות:

תוצאות מגוגל

ניתן לראות כי הכותרת שלנו "כך תבחר את שפת התכנות הראשונה שלך!" מופיעה באופן מדוייק בתוצאות. גולשים אוהבים לדעת לאן הם הולכים. כשרואים כותרת כזאת, מיד יודעים מה יהיה באתר שאליו נגיע אם נקליק עליה. לעומת זאת, הכותרת "שפת תכנות" (זאת שמעל הכותרת שלנו) לא אומרת הרבה ואי אפשר לדעת למה לצפות כאשר נלחץ עליה ונגיע לאתר.

עכשיו כשאנחנו כבר מבינים את החשיבות של הכותרת, צריך להחליט מה לכתוב בה.

מה כדאי לכתוב בכותרת?

  1. 1. מילות מפתח. הכותרת צריכה להכיל ביטויים ומילים שגולשים מחפשים במנוע החיפוש. אם האתר שלכם הוא בנושא משחקים והשם שלו הוא "בסט-גיימס". אל תשמשו בכותרת "בסט גיימס - משחקים" מכיוון שרק את המילה "משחקים" אנשים מחפשים.
    עדיף להשתמש בכותרת כגון "משחקים  בדפדפן ומשחקי רשת - בסט גיימס", כך תמשכו גם אנשים שמחפשים "משחקי דפדפן" וגם את אלו שחיפשו "משחקי רשת".
  2. אין צורך בשם האתר. בדוגמה של "כך תבחר את שפת התכנות הראשונה שלך!", שם האתר (קטע קוד) כלל לא מופיע. כי לאנשים לא איכפת מה שם האתר, הם מעוניינים בתוכן! אם אתה לא חייב לכלול את שם האתר בדפים מסויימים - עדיף כך.
  3. האורך של הכותרת הוא נושא לדיונים ארוכים. יש כאלה שטוענים שצריך להכניס כמה שיותר מילים ויש כאלה שמאמינים שצריך כמה שפחות. אני מאמין שכותרת בין 6 ל-12 מילים מספיקה לתאר כל עמוד והיא תוצג בצורה בולטת בתוצאות החיפוש של גוגל.
  4. לכל עמוד כותרת משלו. אין טעם לתת לכל העמודים באתר שלכם את אותה הכותרת. צריך לדאוג שכל עמוד מקבל כותרת שמתארת אותו בצורה הטובה ביותר.
  5. כותרת טובה שווה הרבה. כותרת שמושכת את העין ונמצאת במקום ה-5 בתוצאות החיפוש יכולה למשוך יותר גולשים מכותרת גרועה שמופיעה במקום הראשון.

זהו, עכשיו אתה יודע דבר אחד על SEO.

אם אהבת את הפוסט, אני שולח מדי פעם למייל עוד פוסטים מעניינים שלא תמיד מגיעים להתפרסם באתר. אתה מוזמן להצטרף לרשימה:
(אני שונא ספאם. אני מבטיח לעולם לא לשלוח משהו לא מעניין)

9 תגובות

  1. עידן שלומן | 10/17/2008 2:18:37 AM

    יש לך כמה וכמה טעויות : 

    1. כן אפשר לשלוט על התיאור שלך, באמצעות תגית Meta Description.
    גם את שורה זו ניתן לנצל למשיכת גולשים ולהנעה לפעולה. 

    הערה, אפשר גם לשלוט בעקיפין על המיקומים/העמודים באמצעות פעולות X,Y,Z הרי זה העבודה של מקדם אתרים.

    2. אולי לאנשים לא אכפת מה שם האתר שלך, אבל לא להכניס את שם האתר בכותרת כל העמודים, זו טעות לפי דעתי. ישנם עוד אספקטים חוץ מהמיקום, כמו מיתוג, הגדלת המודעות לאתר ועוד. 

    3. האורך קובע במילים תחרותיות, אם תזין כותרת ארוכה מידי יהיה לך קשה להתקדם בתחומים תחרותיים ( פרחים, דרושים, ביטוח וכדומה ). 

    חוץ מזה, אני מסכים עם הכל (-:

  2. טל | 10/17/2008 2:37:12 AM

    עידן, דבר ראשון אני שמח שאתה מסכים עם הכל :) בקשר למה בציינת:

    1. אני אחדד את הנקודה שלי: אתה יכול לנסות לשלוט במיקום המודעות אך לא לקבוע אותו. שינוי ה-Meta Description לא מבטיח שגוגל יבחר להשתמש בו, לפעמים הוא מושך את התיאור מתוכן האתר.
    לעומת זאת, אתה שולט באופן מלא בכותרת. זה כל מה שניסיתי להגיד.

    2. בנקודה הזאת אני מסכים איתך. אם המטרה היא לשם מיתוג אז כמובן ששם האתר\חברה הוא החשוב ביותר.

    3. נכון. כמו שאמרתי זה נושא לדיונים ארוכים :)

    תזכור שהפוסט מיועד למי שלא יודע כלום...

  3. עידן שלומן | 10/17/2008 2:57:44 AM

    גם הכותרת יכולה להשתנות במקרים מסויימים.
    למשל, כאשר יש לך רישום בדמוז (השפעה על הכותרת+התיאור).

     

  4. שמואל | 10/17/2008 5:26:38 AM

    @ עידן היקר, דווקא לך יש כמה וכמה טעויות:

    1. לא ניתן 'לשלוט בעקיפין על המיקומים\העמודים באמצעות פעולות X,Y,Z' עבודה של מקדם אתרים היא להביא למטרה מסויימת, למשל: הגדלת כמות המכירות של מוצר כל שהוא. אם אתה מקדם אתרים בשביל להגיע לעמודים הראשונים פשוט תשלם כמה עשרות דולרים לקישור טוב וזהו, אם אתה מקדם אתרים אתי ומקצועי תשקיע שעות בניתוח של צפיפות מילות מפתח, היררכיית קישורים פנימיים, כותרות ועוד ועוד.

    2. אני מקדם אתרים קרוב לשנה ומכל הניסיון שרכשתי בדרך אני לא מצליח להבין מהיכן הסקת ש'האורך קובע במילים תחרותיות'. ברוב המקרים כותרת לא תעלה אותך לעמוד ראשון.

     

    טל היקר, פוסט טוב עם מספר חידודים:

    1. SEO הוא לא בפרט בגוגל.

    2.  גולשים באמת אוהבים לדעת לאן הם הולכים אבל התג הזה הוא הדבר האחרון שיקדם את האתר שלך למיקומים גבוהים.

    3. מהתייעצויות עם מספר מקדמים מומחים העובדים בעיקר מחוץ לארץ היה וויכוח בנושא הכותרת. כולם סיכמו פה אחד שבעמוד הראשי יש להכיל את שם האתר ובשאר העמודים (אם יש לך אתר עם תוכן דינאמי) אין צורך להכיל את שם האתר "עד שתהיה מייקרוסופט". לעומת זאת אם באתרך 20 עמודים לכל היותר, הושפת שם האתר לכל עמוד לא תזיק.

    4. אם כבר הארכת בנושא הכותרת, ראוי שהכותרת הראשית תהיה בין תגי h1.

     

    שבת שלום.

  5. טל | 10/17/2008 10:28:16 AM

    שמואל, דבר ראשון הייתי אומר שעידן דווקא מבין לא קצת על קידום אתרים. חפש לדוגמה את הביטוי "גוגל אדסנס" ותראה מה התוצאה הראשונה. נסה לראות מי עומד מאחורי האתר הזה. דבר שני, אני מסכים עם כל ארבעת הנקודות שציינת, במיוחד עם הנקודה השלישית והרביעית.

    עידן, אתה צודק בקשר ל-DMOZ... כבר שמעתי על כך בעבר וזה אכן נכון.

  6. שמואל | 10/21/2008 11:19:37 AM

    הנה מספר קישורים שיבהירו לך עוד מספר פרטים חיוניים לפני שאתה מלביש על מר עידן שלומן תדמית כה איכותית.

    http://ranh.co.il/249/about-wordpress-org-il-signup-seo-and-idan-shloman

    http://www.my-paradox.net/?p=199

    http://effifuks.blogli.co.il/archives/699

     

     

  7. טל | 10/21/2008 12:45:40 PM

    כן, קראתי אותם בעבר... וכל מה שאמרתי זה שהוא מבין ב-SEO... לא יותר מזה.

  8. איתי | 10/21/2008 1:31:30 PM

    ידעתי שמעצבים משמיצים אחד את השני, אבל ממתי מקדמי אתרים ומתכנתים עושים את זה?

    נמנעתי מלהגיב לכתבה כי כל דבר פה אפשר לפתוח לדיון, ויבואו אנשים משני המטרסים ויגידו למה כן ולמה לא, כאשר לכולם יש שלל דוגמאות להראות ולבסס למה הם חושבים ככה (בכל זאת, הם לא חשבו על כך מסמך שום דבר).

     

    מה שאני חייב להגיד שהציק לי זה התרגום לעברית, לא ברור לי למה גוגל חייב להיכלל בו (חוץ מדוגמא, וגם ככזה הוא לא מופיע).

  9. עידן שלומן | 10/22/2008 1:22:33 AM

    שמואל, תן לי לנחש, לא באמת קוראים לך שמואל נכון ?
    לפי סגנון הכתיבה, אני כבר יכול לנחש מי אתה - עלוב.

    מה שמפתיע זה שרק עכשיו ראיתי את שני האזכורים האחרונים של הבלוגרים הישראלים ( מעניין שלמרות מה ששרית אומרת, לא קיבלתי אפילו הודעה אחת. ) - שיבושם להם, האמת שאני כבר לא מתרגש מזה כמו בפעם הראשונה עם רן וכבר לא מרגיש צורך לתת להם דין וחשבון.

    אם שרית עמר, רן יניב הרטשטיין, אפי פוקס, יהונתן קלינגר, תומר כהן ושאר הנשמות הטובות שמרגישות שנעשה להם עוול לא רוצים רק להעלות פוסטים שמכילים סימני מגלומניה, שיגעון גדלות ואהבה עצמית, שיתבעו אותי.

התגובות נעולות